Resultats de la cerca fitxes de l'Optimot: 109

101. Ús no sexista del llenguatge / Recursos per evitar un ús sexista del llenguatge: formes genèriques, formes dobles i formes concretes
Font Fitxes de l'Optimot
Els textos de les administracions públiques han d'estar lliures d'usos discriminatoris, entre els quals hi ha els usos sexistes i androcèntrics de la llengua. S'entén per usos sexistes els que menystenen o desvaloren un dels dos sexes, habitualment les dones; i s'entén per usos androcèntrics els [...]
102. Abreviatures, sigles i símbols: criteris generals d'ús
Font Fitxes de l'Optimot
abreviatures de les vies públiques en les adreces (pg. de Gràcia, c. de Miguel Hernández, av. Meridiana). ? Quan per manca d'espai no hi hagi una altra solució, es pot recórrer a les abreviacions ja fixades i, fins i tot, crear-ne de noves. En aquest cas cal que es puguin desxifrar fàcilment (escrivint el [...]
103. Criteris de redacció de l'acta de reunió
Font Fitxes de l'Optimot
acords es correspongui amb el de l'ordre del dia. Pel que fa als òrgans col·legiats sotmesos a la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, cal tenir en compte el capítol segon del títol segon d'aquesta Llei. 6. Temes pendents Com hem dit, aquest [...]
104. Criteris de redacció de la denúncia
Font Fitxes de l'Optimot
, també, denúncia. (També és possible, per a assumptes que siguin competència de l'Administració, presentar denúncies davant òrgans administratius: l'article 69 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú preveu la iniciació d'ofici d'un procediment [...]
105. Criteris de redacció del missatge de correu electrònic
Font Fitxes de l'Optimot
també convé ser breu. No obstant això, cal planificar el text perquè estigui ben estructurat i cal revisar-lo per tal d'esmenar possibles errors. 4. Signatura En les comunicacions empresarials o d'altres organismes i institucions la signatura sol estar predeterminada. Conté el nom de l'emissor, el [...]
106. Criteris de redacció de la carta
Font Fitxes de l'Optimot
com institucions o organitzacions. Aquests destinataris es poden identificar de manera completa o reduïda. Quan els destinataris s'identifiquen de manera completa, la informació és la mateixa que apareix en una adreça d'un sobre i és convenient que ocupi cinc línies com a màxim; si s'utilitzen sobres [...]
107. Criteris de redacció del recurs
Font Fitxes de l'Optimot
règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, preveu dos tipus de recurs: el d'alçada i el de reposició. El recurs d'alçada és procedent per recórrer contra les resolucions i els actes que no exhaureixen la via administrativa i es pot interposar davant l'òrgan que [...]
108. Criteris de redacció de la convocatòria de reunió
Font Fitxes de l'Optimot
. Així, podríem dir que tant la convocatòria de reunió com la citació, la invitació i les convocatòries públiques són convocatòries, tot i que són documents ben diferents. Una convocatòria de reunió és un document per mitjà del qual es demana la presència d'algú en algun lloc, en una data i a una hora [...]
109. Criteris de redacció de l'ofici
Font Fitxes de l'Optimot
les referències, o bé al final del full. A aquestes dues situacions cal afegir que el nom i l'adreça del receptor també es poden ajustar a l'espai corresponent a la finestreta dels sobres que en portin. Els destinataris d'un ofici poden ser particulars, càrrecs i institucions. Així, en els oficis [...]
Pàgines  11 / 11 
<< Anterior  Pàgina  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11